tisdag, september 12, 2006

Universitetsliv

När jag började på Universitetet i Linköping, gjorde jag det med ett bagage byggt på vad andra berättat. En rolig och social värld, där man inte är i skolan alla dagar, och är något mera avslappnat än om man jämför med gymnasiet. Det där slogs snabbt ur hågen. Nog är studentlivet utöver studierna enormt roligt, men allting kräver oerhört mycket tid. Min fjärde studieveckas planering, inkluderat sociala aktiviteter och arbete, ser ut som följer:


  • Mån: 09-12 Tyska Sprek - Lära om att lära, föreläsning 5

  • Tis: 08-10 Tyska Sprek - Organisation, Seminarium 2 (Om kultur organisationer)
    15-17 Samtliga Sprek - Organisation, föreläsning 5 (A.5-7, Komp: 10,11) Förbered seminarium - läs litteratur

  • Ons: 08-10 Tyska Sprek - Vetenskapsfilosofi 3, seminarium 2 (Kuhn o Popper)
    17:15-19:30 - Accentric, Problemlösning inom internationella företag
    20:00-? Klassfest

  • Tors: Arbetsdag, förbered seminarium 3
    12:05 - Clubmästeriet, möte för festarbetare

  • Fre: 08-11 Tyska Sprek - Organisation, seminarium 3 (Projektuppgift: Fokus på organisationsform)
    17:00-05:00 - Dra´t i spat 2006 - festarbetare

  • Lör: Projektarbete och studier

  • Sön: 10:00-14:00 - Valarbete
    19:00-? Valvaka och fest

Utöver detta bedriver jag dessutom egen verksamhet. Med andra ord, mera upptagen än jag är nu, har jag aldrig varit. Den tid jag får över används här, till att skriva av mig. Så att det skulle vara "lugnt" vid högre studier är felaktigt, åtminstone på mitt program. Hårt arbete erfodras. Kanske därför jag trivs alltmera för var dag som går. Men om det är någon läsare som funderar på högre studier, får jag hoppas att jag med detta inte avskräckt. Det ÄR riktigt roligt, och man får inte förglömma, att vid examens slut väntar en helt ny fantastisk värld. Studierna gör onekligen mödan värd.

Inga kommentarer: